KORTE INHOUD :
Toegegeven, na een mislukt huwelijk en een ex die haar ego geen goed heeft gedaan, was Jenna Stevens toe aan een verandering. Maar nu ze voor het winkelpand staat waarvoor ze een langlopend huurcontract heeft getekend, vraagt ze zich af of die verandering nou echt zó drastisch moest zijn: ze weet eigenlijk helemaal niet hoe ze een winkel moet runnen!
Gelukkig staat haar adoptiefamilie, bij wie ze zich volledig thuisvoelt, vierkant achter haar. Bovendien is ze zo verstandig om Violet aan te nemen, een doortastende dame die al snel haar rechterhand wordt. Sneller dan ze had gehoopt is haar kookwinkel een feit, en kan ze aan de slag.
RECENSIES
GESCHREVEN DOOR JANA PROVOOST
Ik als deze vandaag (ik ben ziek) en ik moetz eggen dat ik er meer van verwacht had. Ik vond het nogal oppervlakkig en voorspelbaar. Ik ken Susan mallery niet en weet dus niet of ze altijd zo schrijft...
De verhaallijn is in het begin wel 'leuk', je gaat lekker onderuit gezakt zitten want 'chicklit' knippert aan en uit in mijn hoofd. Maar de personages worden naar mijn mening niet genoeg uitgediept, alsook hun beweegredenen en motieven.
Halverwege het boek dacht ik 'oke, ik heb het gehad' want het is zo enorm enorm voorspelbaar! Ik hou van een goeie chicklit of een goeie roman en dit boek is mossel noch vis...
Helaas, want de verhaallijn heeft zeker en vast potentieel!
GESCHREVEN DOOR SANDRA BLOMMAERT
ik moet helaas ook zeggen dat ik het boek voorspelbaar vond en ook ik had hier meer van verwacht, heb me moeten forceren om het boek uit te lezen, nu misschien ligt het wel aan mezelf, daar ik eigenlijk liever waar gebeurde verhalen lees en ik niet zo voor romanachtige boeken ben.
GESCHREVEN DOOR STEFANIE ROELS
niet meteen mijn genre ... Maar zoals de cover zegt 'New York Times bestseller' ... Dat kan al niet slecht zijn toch?! Groot was echter mijn teleurstelling.
De personages werden niet echt uitgediept en het verhaal komt nooit echt volledig op gang. Alles gaat zo rustig zijn gangetje en sommige dingen zie je echt van ver aankomen. Jammer! Ook is er sprake van herhaling alsof de schrijfster niet meer zelf weet wat er al dan niet gezegd werd of gebeurde in haar eigen boek ... Geen hoogvlieger dus!
Het is duidelijk dat Susan ooit maar een cursusje schrijven volgde. Ze mist de finesse om het verhaal aangenaam draaiende te houden en niet zo melig over te komen.
Ik ben dan ook blij dat het boek uit is en ik heb niet de indruk dat ik afscheid nam van vrienden, maar eerder van vage kennissen!
GESCHREVEN DOOR SILKE SLABBINCK
De cover is niet echt mijn ding, hou meer van flashy, felle covers. Maar als je het boek gelezen hebt past hij er wel perfect bij. Het boek zelf, in het begin vond ik het niet zo interessant, naar het einde toe wel wat mooier. Maar het is inderdaad voorspelbaar, al heel vroeg weet je dat er iets met Serenity aan de hand is en dat iedereen een happy end krijgt. Dus niet meteen een wauw-boek maar wel ééntje waar je toch wel een goed gevoel aan over houdt.
GESCHREVEN DOOR ILSE DE VRIENDT
de kaft sprak me al meteen aan, doet me denken aan boeken over het buitenleven, oa de olijfgaard... het boek zelf , eindelijk thuis, vond ik vlot geschreven, gaf me zo een cocoon gevoel, keukenwinkel,breiwinkel ernaast... kan wel de breiwinkel zijn van debbie macomber naast de deur, ik hou wel van zulke huiselijke boeken. toen de biologische veganistische ouders verschenen, had ik even iets van HEY, dit boek gaat een rare wending op, voor mij hoeven zulke gekke dingen niet, maar anders zou het maar saai zijn he hoe verder het boek vorderde hoe meer ik die mensen in het verhaal vond passen, vooral dat jenna ook daar een liefdevolle thuis had sprak me aan, ik zag ze zo al aanschuiven aan die lange tafel, met liefst van al een 2 meter hoge (uiteraard echte) kersboom naast (ja zeg, ik geef deze "recentie" wel 3 weken voor ik hier aan de kerstboom denk he ik vond het een heel fijn boek, ben heel blij dat ik het heb mogen lezen en dat harlequin ons hiertoe de kans heeft gegeven..