Boekenfans
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boekenfans

Ben je even gek van boeken als wij? Dan zit je hier zeker op je plaats !!!

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Schrikdraad - Alex Kava (harlequin)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Els
Admin
Els

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 10-06-13

Schrikdraad - Alex Kava (harlequin) Empty
BerichtOnderwerp: Schrikdraad - Alex Kava (harlequin)   Schrikdraad - Alex Kava (harlequin) Icon_minitimewo jun 12, 2013 6:46 am

KORTE INHOUD :
Een puberfeestje eindigt in een afgrijselijk drama... Op de plek van het feestje treft FBI-agent Maggie ODell een totale chaos aan: een paar van de kinderen zijn dood, andere maaien met armen en benen alsof ze bezeten zijn, en er hangt een doordringende geur van verbrand vlees en verschroeide haren. Wat de jongeren ook in het National Park Nebraska te zoeken hadden, hun aanwezigheid was kennelijk niet gewenst. Maar wat er precies gebeurd is, wordt niet duidelijk; geen van de pubers durft te praten. Wanneer blijkt dat er jacht wordt gemaakt op de overlevenden, begint de tijd te dringen. En niet alleen voor Maggie: aan de andere kant van het land zit kolonel Benjamin Platt met een zich onverklaarbaar snel verspreidende voedselvergiftiging op een school. Twee totaal verschillende zaken, die echter niet los van elkaar blijken te staan als Maggie en Ben bij hun onderzoek op een ontdekking stuiten die hun eigen leven in gevaar brengt...

RECENSIES

GESCHREVEN DOOR STEFANIE ROELS
Voor wie houdt van een relaxte thriller, het betere speurwerk raad ik zeker deze Alex Kavas aan. Begin wel met boek 1, de "zaken" zijn steeds nieuw, maar de personages evolueren ... Weinig echt op aan te merken dan dat ik het jammer vind dat O'Dell steeds weer in de moeilijkheden moet belanden haast. Mooie tussendoor, voor de zonnige dagen!

GESCHREVEN DOOR ILSE LEYS:
ik heb ook dit boek van Alex Kava met veel plezier gelezen. Het zijn de bekende ingediënten: korte hoofdstukken, vlot te lezen, een paar losse eindjes (geen nood, in 1 van de volgende boeken snap je wel waarom of werkt ze ze weg), een vleugje liefde,... Het enige verschil dit keer is dat je echt wel een heel stuk moet doorlezen voor je een idee hebt van wat er aan de hand kan zijn. in haar vorige boeken wist je het altijd al veel sneller. Kortom; ik kijk al weer uit naar haar volgende boek.

GESCHREVEN DOOR FANNY DE ROY :
Dit is mijn 2de boek van Kava en ik vind deze schrijfster echt wel goed. De schrijfstijl, het verhaal en zeker het hoofdpersonage magigie o’ dell zijn allemaal mijn meug.

Dit verhaal draait rond enkele jongeren. Bij toeval is Maggie in de buurt, die er een zaak van verminkte dieren opvolgt. Ze spreken van lichtstralen en buitenaardse wezens, maar is dit wel zo. Tegelijkertijd word ergens anders een geval van voedselvergiftiging op en school onderzocht. Hebben deze zaak iets met elkaar gemeen en zo ja wat dan. Het is aan Maggie om dit te ontdekken en ook de lezer word hierin meegesleurd. Een leuk boek dat heel vlot leest.

GESCHREVEN DOOR CHRIS BOGAERTS
Ik was gewaarschuwd. Op de frontpagina van het boek staat vermeld ' New York Times Bestseller auteur' . Na het lezen van 'Schrikdraad' ben ik meteen op zoek gegaan naar andere boeken met Maggie O'dell als hoofdpersonage. Met andere woorden: Alex Kava heeft er een fan bij.
Het boek leest als een trein; het verhaal 'vertelt' zichzelf,de spanning zit er meteen in, en de auteur weet je aandacht vast te houden tot op het eind.
Dit boek meenemen op reis heeft geen enkele zin; het is in een mum van tijd uitgelezen..en ik garandeer dat je angstig elk hapje uit de restaurantkeuken zal bekijken en doorslikken

GESCHREVEN DOOR DANCKIE PRUTSKE
Dit was mijn eerste boek van Alex Kava, moet zeggen hij behoort nu ook op mijn lijstje.
Het is een thriller die u zeker niet verveelt, je wordt met het verhaal mee gezogen. Het leest enorm vlot, de personages zijn goed uitgeschreven. Het boek is zeker een aanrader voor mensen die van vlotte boeken houden en van spanning. Het is een thriller die zeker in de top 10 behoort.

GESCHREVEN DOOR MARILYN DEGRYSE
Mijn eerste Alex Kava boek maar al het 9e boek in de Maggie O'Dell reeks. Het was voor mij dus een kennismaking en misschien is het beter om met het eerste boek te beginnen. Ieder boek begint met een nieuwe zaak maar sommige personages komen terug.
Ik vond het een vlot geschreven boek, spannend genoeg om mij door te laten lezen. Het duurde wel wat lang voor er schot in de zaak kwam en 'k vond de ontknoping dan weer erg plots.
Maar ik vond hem goed en zal zeker nog de andere boeken lezen.

GESCHREVEN DOOR ANNE MARIE DEWACHTER
De inhoud is ondertussen genoegzaam bekend, die ga ik niet nog een keer herhalen. Ik leerde de auteur al heel wat jaartjes geleden kennen en was meteen verkocht. Lekker spannend en toch ontspannend. Na een zestal boeken begon het echter wat te veel op elkaar te lijken en zette ik de auteur 'in de wacht'; Er waren nog zoveel andere dingen te ontdekken... maar de inhoud van dit boek sprak me aan en dus nam ik het toch weer op. En ik heb er geen spijt van, wel in tegendeel. De auteur is nog gegroeid in haar vakmanschap. Twee verschillende verhaallijnen geloofwaardig in elkaar doen overlopen is niet simpel, maar zij doet het met verve. Spanning gegarandeerd. verhaal zit goed in mekaar, personages worden nooit ongeloofwaardig. Kortom, een boek dat het lezen meer dan waard is. De auteur staat weer bovenaan mijn lijstje. dus ik zou zeggen, lezen maar!

GESCHREVEN DOOR JESSICA VAN RENTERGHEM
. ik heb hem uit, maar het ging moeizaam. terwijl ik hem aan het lezen was viel het wel mee maar ik kon mezelf soms moeilijk motiveren om verder te lezen. uiteindelijk ben ik wel blij dat ik hem gelezen heb en werd hij spannender en boeiender naar het einde toe wanneer de 2 verhaallijnen met elkaar verweven werden. Het onderwerp was zeker apart en het is niet direkt een boek waar je vooraf het plot kan raden of het gevoel hebt het al eens gelezen te hebben. ik zou het zeker iemand anders aanraden maar met de vermelding bij dat ze moeten doorbijten en verderlezen tot het einde
Terug naar boven Ga naar beneden

Schrikdraad - Alex Kava (harlequin)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Slachtoffers - Alex Kava (harlequin)
» Duister kwaad - Alex Kava (Harlequin)
» Schemerzone - Amanda Stevens (Harlequin)
» Rijke oogst - Robin Carr (harlequin)
» Zo lang gezwegen - Kristi Gold (harlequin)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Boekenfans  :: Doe mee en maak kans op :: Recensies-
Ga naar: