Boekenfans
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boekenfans

Ben je even gek van boeken als wij? Dan zit je hier zeker op je plaats !!!

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Verweesd - Aloka Liefrink

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Els
Admin
Els

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 10-06-13

Verweesd - Aloka Liefrink Empty
BerichtOnderwerp: Verweesd - Aloka Liefrink   Verweesd - Aloka Liefrink Icon_minitimewo jun 12, 2013 6:35 am

KORTE INHOUD
Een bewogen adoptieverhaal
Berlinda is geboren in Zuid-India en komt als peuter in een adoptiegezin terecht. Aanvankelijk gaat alles goed, maar samen met haar ook geadopteerde broer wordt ze als tiener meegesleurd in een waanzinnige vechtscheiding. De kinderen worden aan de adoptievader toegewezen.
Als die plots overlijdt raakt Berlinda, intussen bijna meerderjarig , volledig in de ban van het bizarre gedachtegoed van Angela, de nieuwe vriendin van haar vader.

Als Berlinda tweeëntwintig is, leert ze Roel kennen. Berlinda ziet in hem een manier om de verstikkende wereld van Angela te ontvluchten.
Vanaf dan wordt de moed van de jonge vrouw pas écht op de proef gesteld.

RECENSIES :

GESCHREVEN DOOR JOLIEN ROBIJNS
Ik las eerst de korte beschrijving op de achterkant, waarin verteld wordt over het verhaal van Berlinda. Dan begon ik met het boek, en dan gaat het eerst over een andere persoon, de zus van Berlinda. Dat was wel wat verwarrend. Eens je wat meer gelezen hebt, wordt de structuur van het boek duidelijk. Ik lees graag aangrijpende verhalen, en dit was er 1 van. Heel mooi geschreven, zo pakkend dat je wil verder lezen hoe het afloopt. Vooral de laatste pagina's. Je leeft je echt in in het verhaal van Berlinda, en hoopt dat ze op het einde de juiste keuze maakt. Echt een aanrader dit boek! Ik heb ervan genoten en wil alvast nog andere boeken van Aloka lezen!

GESCHREVEN DOOR DIRK VAN DE VELDE
Heb het boek al enige tijd gelezen. Het is een meeslepend verhaal. Bedankt Jolien voor je recensie. Het geeft goed weer hoe ook ik tegenover het boek stond. Het is voor mij alvast een aanrader.

GESCHREVEN DOOR MANUELLA WALL
heb het boek enkele weken geleden gelezen en tis een heel aangrijpend boek. Een boek dat je in een keer uitleest. Heel mooi geschreven

GESCHREVEN DOOR DIRK VAN DE VELDE
Ik heb hem gelezen. Zoals de titel al aangeeft, inderdaad een erg bewogen adoptieverhaal. De auteur neemt je mee op een trip die je niet snel zal loslaten en waar je de hoop blijft koesteren dat het met het personage goed mag aflopen. Uiteindelijk, zonder veel van het verhaal of het einde te verklappen, komt het nog allemaal redelijk goed. Een aanrader van een boek, leest vlot en makkelijk, de schrijfstijl is erg onderhoudend en vlot. Een echte aanrader om te lezen

GESCHREVEN DOOR ANNE-MARIE DEWACHTER
Ik vond het een heel fijn boek. Heb het al een hele tijd geleden gelezen, maar het blijft me bij. Misschien omdat we inderdaad adoptiekinderen hebben en pleegkinderen....

GESCHREVEN DOOR EVELYN MAIRLOT
Hier komt ie: Beetje lang geworden 
Al een hele tijd stond ‘verweesd’ op mijn verlanglijstje. Heel blij was ik dan ook toen ik deze kon winnen via deze leuke groep. Adopties lopen vaak goed, maar ook in deze gezinnen gaan ouders scheiden, en worden kinderen aan hun lot overgelaten. Berlinda en haar broer kiezen voor hun vader, en dan net als alles goed lijkt te gaan, slaat het noodlot toe, de vader sterft. Berlinda blijft achter bij Angela, de vriendin van haar vader die Berlinda meeneemt in haar krankzinnige ideeën over hoe de wereld in elkaar zit. Net wanneer ze de moed heeft gevonden om Angela de rug toe te keren, om samen met haar vriend Roel de strijd aan te gaan, wordt duidelijk dat ook Roel geen goede man voor haar is. 

Als lezer word je meegenomen door Berlinda die op zoek is naar rust, naar zichzelf, naar een eigen leven. De hoop van een jonge die verscheurd wordt door haar verleden, maar zoveel capaciteiten bezit om iets van haar leven te maken, ondanks alles! 
Ik hou van de schrijfstijl, de precisie waarmee elke emotie of gevoel is omschreven. Het leest erg vlot, en zal hier zeker nog vaker herlezen worden. 

Ik had hoge verwachtingen van het boek en deze zijn zeker ingelost. Het is een schrijnend verhaal, maar tegelijkertijd wordt ook de kracht en hoop van Berlinda doorheen het hele verhaal als rode draad aangehouden. Dit boek bevat een boodschap, een oproep aan éénieder die ooit in dergelijke omstandigheden terecht komt, ‘er is altijd een uitweg, altijd!’. Heel graag gelezen, bedankt Aloka, bedankt!
Terug naar boven Ga naar beneden

Verweesd - Aloka Liefrink
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De passiecoach - Aloka Liefrink
» Fotomodel gezocht - Aloka Liefrink
» 2 exemplaren " Fotomodel gezocht " - Aloka Liefrink

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Boekenfans  :: Doe mee en maak kans op :: Recensies-
Ga naar: