Boekenfans
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boekenfans

Ben je even gek van boeken als wij? Dan zit je hier zeker op je plaats !!!

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Girls in white dresses - Jennifer Close (Random House)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Stefanie85
Admin
Stefanie85

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 09-06-13
Leeftijd : 39

Girls in white dresses - Jennifer Close (Random House) Empty
BerichtOnderwerp: Girls in white dresses - Jennifer Close (Random House)   Girls in white dresses - Jennifer Close (Random House) Icon_minitimewo jun 12, 2013 7:21 am

KORTE INHOUD :
Wickedly hilarious and utterly recognizable, Girls in White Dresses tells the story of three women grappling with heartbreak and career change, family pressure and new love--all while suffering through an endless round of weddings and bridal showers.

Isabella, Mary, and Lauren feel like everyone they know is getting married. On Sunday after Sunday, at bridal shower after bridal shower, they coo over toasters, collect ribbons and wrapping paper, eat minuscule sandwiches and doll-sized cakes. They wear pastel dresses and drink champagne by the case, but amid the celebration these women have their own lives to contend with: Isabella is working at a mailing-list company, dizzy with the mixed signals of a boss who claims she's on a diet but has Isabella file all morning if she forgets to bring her a chocolate muffin. Mary thinks she might cry with happiness when she finally meets a nice guy who loves his mother, only to realize he'll never love Mary quite as much. And Lauren, a waitress at a Midtown bar, swears up and down she won't fall for the sleazy bartender--a promise that his dirty blond curls and perfect vodka sodas make hard to keep.

With a wry sense of humor, Jennifer Close brings us through those thrilling, bewildering, what-on-earth-am-I-going-to-do-with-my-life years of early adulthood. These are the years when everyone else seems to have a plan, a great job, and an appropriate boyfriend, while Isabella has a blind date with a gay man, Mary has a crush on her boss, and Lauren has a goldfish named Willard. Through boozy family holidays and disastrous ski vacations, relationships lost to politics and relationships found in pet stores, Girls in White Dresses pulls us deep inside the circle of these friends, perfectly capturing the wild frustrations and soaring joys of modern life.

GESCHREVEN DOOR ELS EBRAERT

Toen ik de titel las en de cover van het boek zag, dacht ik onmiddellijk : Ja, dit is echt iets voor mij. Hier ga ik mij voor installeren en heerlijk van genieten. Ik stelde mij hier dan ook beschrijvingen van trouwjurken en alles wat met een bruiloft te maken had en daar ben ik 100% voor te vinden. En als er dan nog hilarische toestanden bijkomen...
Maar toen ik begon te lezen, was ik zo teleurgesteld. Ik vond het boek helemaal geen samenhang hebben en weet nu nog altijd niet goed wat de titel met de inhoud van het boek te maken heeft. Ik had ook moeilijkheden om de verschillende personnages uit elkaar te houden en lachen, nee dat was er niet bij. Ik moest dikwijls mezelf er aan herinneren dat het ging over mensen van eind de 20 terwijl hun gedrag veel beter bij pubers zou gepast hebben. Sorry, maar ik vond dit boek zeker geen aanrader.

GESCHREVEN DOOR INE KIEKENS

Girls in white dresses presenteert zich als een typische chicklit. "Wickedly hilarious and utterly recognizable, Girls in White Dresses tells the story of three women grappling with heartbreak and career change, family pressure and new love--all while suffering through an endless round of weddings and bridal showers.", zo staat op de achterflap van het boek te lezen. Meteen moest ik denken aan de film "Four weddings and a funeral" en ik dacht, ja, dat boek staat mij op het leven geschreven. Dit wordt vast en zeker de ene vertelling na de andere over hilarische situaties op bruiloften, zoals iemand die een mooiere jurk aan heeft dan de bruid, de bruid wiens jurk gescheurd wordt door een niet zo elegant bruidsmeisje, de ringen die vergeten worden etc. Helaas, het boek had een totaal andere invalshoek. Hilarische situaties vond ik er allesbehalve in terug en vaak had ik de impressie dat de auteur probeerde grappige dingen te vertellen, maar dat het effect ervan, bij mij althans, niet overkwam.
Ook stoorde ik me wat aan de fragmentarische opbouw van het boek: alinea's van soms een paar zinnen (waarbij ik me soms afvroeg waarom ze er stonden, omdat ze niets bijbrachten aan het verhaal), afgewisseld met alinea's van bladzijden lang. Daarnaast vond ik het vervelend dat er zoveel personages in het verhaal optraden. Als je het boek in één keer kunt uitlezen, dan valt het misschien wel mee, maar als je er zoals ik meerdere dagen over doet, dan raak je soms toch echt wel in de knoop met al die verschillende personages. Soms kon ik dan ook echt niet goed volgen, zelfs al herlas ik een deel van het boek.
Vond ik het boek nu ronduit slecht? Nee, dat ook weer niet. Bepaalde passages vond ik echt goed uitgewerkt en sommige ideeën hebben echt potentieel, maar niet in de huidige vorm van dit boek. De auteur had er beter aan gedaan om één tot hoogstens twee personages uit te kiezen, en daar dan de verschillende verhaallijnen rond uit te werken.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/groups/Boekenfans/

Girls in white dresses - Jennifer Close (Random House)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» The very picture of you - Isabel Wolff (Random House)
» lie is in the house !

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Boekenfans  :: Doe mee en maak kans op :: Recensies-
Ga naar: