Boekenfans
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boekenfans

Ben je even gek van boeken als wij? Dan zit je hier zeker op je plaats !!!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Wat lees je nu?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Stefanie85
Admin
Stefanie85


Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 09-06-13
Leeftijd : 38
Woonplaats : Lede

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimezo jul 14, 2013 4:59 am

On What Grounds - Cleo Coyle

Introducing a delightful new series featuring Clare Cosi, manager of the historic Village Blend coffeehouse...

Clare arrives at work to discover the assistant manager dead in the back of the store, coffee grounds strewn everywhere. Two detectives investigate. But when they find no sign of forced entry or foul play, they deem it an accident. Still, Clare is not convinced. And after the police leave, Clare can't help wondering...If this was an act of murder, is she in danger?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/groups/Boekenfans/
coenraad

coenraad


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 11-06-13
Leeftijd : 59
Woonplaats : Den-Haag

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimevr jul 12, 2013 8:53 am

De vlinder en de storm - Walter Lucius

Een emotionele en levensgevaarlijke zoektocht naar de waarheid. Een hit and run op een Afghaans jongetje in het Amsterdamse Bos blijkt alles te maken te hebben met een machtig internationaal crimineel netwerk. Journaliste Farah Hafez raakt samen met haar collega Paul Chapelle verstrikt in een onderzoek dat hen tot in Moskou brengt en grotere politieke dimensies aanneemt dan ze ooit hadden kunnen vermoeden. Hun levens worden op het spel gezet en zullen na deze journalistieke ontdekkingstocht nooit meer dezelfde zijn.

De vlinder en de storm, het eerste boek van de Hartland-trilogie, is niet alleen een wervelende thriller, maar ook een intrigerende vertelling over verloren gewaande idealen en liefdes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stefanie85
Admin
Stefanie85


Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 09-06-13
Leeftijd : 38
Woonplaats : Lede

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimewo jul 10, 2013 10:24 pm

Bloedbruiloft - Ellen Gerretzen

Wolfgang, voormalig hoofdcommissaris bij de Berlijnse Mordkommission, wil na een persoonlijk drama in zijn leven een nieuw bestaan opbouwen aan de woeste noord-westkust van Spanje. Hij laat zich echter door zijn vriend Esteban overhalen om eerst mee te gaan naar diens geboortedorp in de Extremadura, om aldaar een moordzaak mee te helpen oplossen die het hele dorp in zijn greep houdt. Het spreekt vanzelf dat de autoritaire guardia civil Javier Wolfgang en Esteban als bedreigend ervaart.
Tijdens hun zoektocht maakt Wolfgang kennis met de intrigerende streek waar zwarte Iberische varkens de uitgestrekte dehesas met kurkeiken bevolken en de beste hammen ter wereld opleveren. Hoe idyllisch de natuur ook is, de dorpsbewoners zijn dat veel minder, te beginnen met de familie van Esteban. Er wordt veel gezwegen over het verleden en door de talloze vetes tussen de families die soms teruggaan tot het Francotijdperk, blijkt dat de brute moord op Ricardo waarschijnlijk een uitvloeisel is van veel onderhuidse spanningen. Ricardo was veearts en betrokken bij de kwaliteitskeuring van de varkens. Moet de moordenaar gezocht worden in de hammensector waar veel geld omgaat?

Mijn review

Onder het motto we doen eens averechts las ik nu pas deel 1 van de avonturen van Wolfgang. Dank je Ellen voor het boek!
Zelf vind ik dit boek wat minder dan de volgende. Komt dit nu omdat ik de volgende eerst las of niet?! Ik heb geen idee... Zelf ken ik wel wat Duits en Spaans maar wat me in de boek meteen opviel is dat niets van de woorden en uitdrukkingen werden uitgelegd in een voetnoot. (wordt in de volgende 2 wel gedaan). Ook vind ik het jammer dat er weinig wordt versprongen naar Duitsland. Ok, Wolfgang bevindt zich in Extramadura maar ik mis wat meer uitleg over wat zich daar afspeelt. Ook mis ik ergens zijn andere vrienden uit Duitsland die ik al in mijn hart sloot in voorgaande (eum, volgende) boeken! Esteban leren we echter wel goed kennen ... Ergens doet deze wel mijn tenen krullen en heeft hij hetzelfde effect op mij als hij op Wolfgang heeft. Het wordt tijd dat hij volwassen wordt en het leven en zijn verleden aanpakt als volwassen man! Wat hij uiteindelijk toch wel doet, hoera. Wolfgang zelf begrijp ik nu ergens ook wat beter, ik vind hem soms wel een beetje puberaal en naïef maar hé, zo'n midlifecrisis heeft ook zijn charmes. Julia begrijp ik dan weer nog helemaal niet, waarom houdt ze dingen achter? Ze blijft nog steeds een vrouw met vele kanten en ze blijft draaien met de wind. Iets wat ik in het echte leven ook al niet echt mee om kan dus vriendinnen zullen we nooit worden!
Nu even nog iets over het gebruik van woorden zoals ha en pfah ... Deze komen niet voor in de andere boeken en daar ben ik blij om. Ik ergerde mij aan het veelvuldig gebruik er van soms. Daardoor leek het ook meer alsof de personages Nederlands aandeden ipv Duits of Spaans. In de volgende boeken heb ik dat gevoel niet ...
Al bij al bewijst Ellen wel dat ze een goeie schrijfster is en dat ze veel weet over haar onderwerpen. Het is een goeie thriller maar ergens vind ik hem weinig qua actie en veel qua uitleg. Zeker over die verschillende soorten hammen ... Interessant dat wel, maar niet echt nodig voor de vaart in het verhaal vind ik persoonlijk. Al dit neemt natuurlijk niet weg dat ik het een goed boek vond (anders had ik het niet op een dag uitgelezen!) en dat ik nog steeds uitkijk naar volgende Wolfgangs.
Ik geef dit boek 3 sterren en wil nog even vermelden dat Ellen in de volgende boeken goed evolueert samen met haar personages. Ik ben en blijf fan!


Laatst aangepast door Stefanie85 op zo jul 14, 2013 4:59 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/groups/Boekenfans/
Els
Admin
Els


Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 10-06-13

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimeza jul 06, 2013 7:57 pm

Killer heels - Sheryl J. Anderson

All Molly Forrester wants is to find that one big story that can redirect her journalism career away from the sex/relationship advice column she writes for Zeitgeist magazine ("wedged somewhere between Marie Claire and Cosmo") and back to the serious news business. But she didn't expect to trip over it, especially when "it" turned out to be the bloody body of one of her coworkers, and she certainly didn't expect to ruin her brand new Jimmy Choos over it. Never mind, though--she knows that solving the murder of one of the magazine world's most notorious lady's men will solve all her problems, including assauging her guilt for blowing a month's salary on a pair of shoes ruined in one night. All Molly needs is a little help from her girlfriends, and perhaps a few detecting lessons from that cute homicide detective.... Or is he cozying up because he thinks she's a killer?
Terug naar boven Ga naar beneden
Els
Admin
Els


Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 10-06-13

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimedo jul 04, 2013 11:21 pm

How to murder a millionaire - Nancy Martin

Nora Blackbird, society columnist and down-and-almost-out former debutante, reclaims her place within Philadelphia's elite when she stumbles upon the murdered body of a millionaire art collector.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stefanie85
Admin
Stefanie85


Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 09-06-13
Leeftijd : 38
Woonplaats : Lede

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimewo jul 03, 2013 8:35 pm

Op 1 juli las ik Verdorven - Ellen G.

In winters Berlijn vindt een reeks bizarre moorden plaats. De Mordkommission komt geen stap verder en roept ten einde raad de hulp in van haar voormalige hoofdcommissaris Wolfgang. Die heeft pas zijn eerste klus als priv detective geaccepteerd, maar raakt zo ge ntrigeerd door de verminkte lijken, verdwenen lichaamsdelen en onbegrijpelijke hints dat hij de opdracht aanneemt. Het luidt de start in van een zoektocht die hem tot in Lissabon brengt, een stad van vergane glorie die hij in zijn hart zal sluiten. Al snel wordt hij bedreigd. En daar blijft het niet bij. Hij weet dat hij continu over zijn schouder zal moeten kijken.Terwijl sneeuw het Berlijnse openbare leven lamlegt, graaft Wolfgang verder, niet wetend dat de ontluisterende verdorvenheid van de menselijke geest zelfs hem nog zal choqueren.En op de achtergrond is daar Julia, de vrouw van zijn leven, die hem voor een onmogelijke keuze stelt


Mijn review
Een absolute aanrader, niet alleen voor wie de vorige delen las van de reeks van Ellen G. over Wolfgang en co, maar ook voor wie gewoon graag een goeie thriller leest. Opgelet : maak tijd, het is een echte pageturner! Deze morgen in gestart en nu al tot mijn grote spijt verslonden.
Het boek begint bij Wolfgang die zijn leven weer op de rails heeft en dankzij zijn vrienden meteen weer aan het werk wordt gezet. Werk die hem onverwacht weer in contact brengt met zijn oude baan bij de politie. Daar zitten ze met hun handen in het haar na een paar bizarre moorden. Aan Wolfgang om hun te helpen! Tijdens zijn zoektocht naar de dader waan je je echt in de straten van Duitsland en later Portugal. Je lacht met de grollen van Claus, leeft mee met Gitta, Siegfried, Esra, ... en natuurlijk Wolfgang. Wolfgang die nog steeds houdt van die opvliegende Julia, die gelukkig niet té vaak voorkomt nu, maar toch genoeg om mij te doen tandenknarsen. Zij en ik zullen duidelijk geen vriendinnen worden, ook al wens ik niemand toe wat ze moet doorstaan. Ik hoop dat zij en Wolfgang gelukkig worden! (Hopelijk meer hier over in het volgende boek?!)
Door het feit dat je als lezer zo meeleeft, maar ook door het oog voor detail, mooie omschrijving, échte Duitse uitdrukkingen en verrassende plotwendingen, schreef Ellen voor mij een pracht van thriller die je meteen van de eerste tot de laatste pagina meesleurt in de wereld van Wolfgang. 4 dikke sterren en de vraag naar meer aub!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/groups/Boekenfans/
dini1957

dini1957


Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 11-06-13
Leeftijd : 67
Woonplaats : Spijkenisse

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimedi jul 02, 2013 9:28 pm

ik lees nu de tiende cirkel van Jodi Picoult, heb al meerdere boeken van haar gelezen.

De tiende cirkel is een hypnotiserende roman over een wanhopig jong meisje en de vader die probeert haar te redden.
Met verbluffende tekeningen waarin de rauwe pijn van dit gezin treffend wordt uitgedrukt.


Heb nog maar 84 blz gelezen, weet nog niet goed wat ik er van vind.
Gaat over een 14 jarig meisje, dat nadat haar vriendje het uitmaakte probeert om hem jaloers te maken op een feestje bij haar vriendin.
Daar schijnt ze verkracht te zijn door dat ex vriendje , ik weet niet of die beschuldiging wel waar is.
Haar vader neemt haar mee naar het ziekenhuis, moeder heeft een affaire met een student, die lessen bij haar volgt, die ze wilt beëindigen, en is lang niet te bereiken.
De eerste blz gaan over een gebeurtenis, waarin haar vader haar als 4jarige een korte tijd kwijt was geraakt en gaat over in het heden waar zijn dochter wegvlucht.
Daarna volgt het gedeelte van wat zich afspeelde hiervoor
Terug naar boven Ga naar beneden
Els
Admin
Els


Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 10-06-13

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimedo jun 27, 2013 7:26 pm

Three bedrooms, one corpse - Charlaine Harris

Deciding if she wants to go into real estate becomes a life-or-death choice for Aurora "Roe" Teagarden. A naked corpse is discovered at her first house showing. And when a second body is found in another house for sale, it becomes obvious that there is a very cool killer at large in Lawrenceton, one who knows a great deal about real estate-and maybe too much about Roe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stefanie85
Admin
Stefanie85


Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 09-06-13
Leeftijd : 38
Woonplaats : Lede

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimewo jun 26, 2013 11:55 pm

Vermoorde ziel - Daniel Blake

Pittsburgh is geschokt door een reeks macabere moorden. Een chirurg, een bisschop en een rechter, ze worden levend verbrand. FBI rechercheurs Franco Patrese en Mark Beradino hebben geen enkele aanwijzing. Hebben ze te maken met een terrorist of waart er een godsdienstfanaat rond in Pittsburgh? Dan wordt de ter dood veroordeelde actrice Marla Slinger uit de gevangenis vrijgelaten. Heeft haar vrijlating te maken met de moorden? Franco vecht tegen de onweerstaanbare aantrekkingskracht die deze vrouw op hem heeft. Hij moet gefocust blijven, want de tijd is kort en Franco moet de zaak oplossen voordat er nog meer mensen worden vermoord.

Mijn review
Dit boek krijgt eigenlijk van mij 2,5 sterren; juist de helft dus!

Ik ken Daniel Blake niet, maar had aan de hand van de achterflap een goeie thriller verwacht. Er staat zelf een verwijzing naar Hannibal Lector ... Dus ik had redelijk 'gore' verwachtingen. Waar die verwijzing trouwens naar wijst, heb ik GEEN ENKEL idee van!

De auteur heeft duidelijk wel zijn onderzoek gedaan naar Pittsburgh en Amerika. Ik zou het niet raden dat de schrijver geen Amerikaan is. Persoonlijk vind ik dan weer dat hij wat meer moest nadenken over wanneer hij welke informatie prijsgaf. In het begin krijg je eigenlijk te veel nutteloze dingen op je bord, later komt hij dan met dingen af waarvan je denkt "dit kan toch niet zo maar?". De godsdienstige ondertoon is ook niet echt verrassend. De moslim als terrorist, de priester als pedo, ... Zo zijn er al velen gepasseerd ...

Het is een oké verhaal gewoon. Er wordt alleen te veel gezeverd, er zijn omschrijvingen waar ik zonder kan en er is te weinig echte actie. De auteur moet leren wat belangrijk is en wat niet, wanneer hij sommige dingen onthuld, ... Er is nog werk aan deze reeks! Het is geen hoogvlieger! Beetje jammer wel voor de thrillerfans die graag in reeks lezen. Ik ga persoonlijk niet meer verder met Patrese en co. Onze wegen scheiden hier ...


Laatst aangepast door Stefanie85 op wo jul 03, 2013 8:31 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/groups/Boekenfans/
dini1957

dini1957


Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 11-06-13
Leeftijd : 67
Woonplaats : Spijkenisse

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimewo jun 26, 2013 10:35 am

Ik lees nu Geniaal geheim van David Baldacci  ( een King & Maxwell-thriller)

Twee voormalige agenten Sean King en Michelle Maxwell onderzoeken de dood van een wetenschapper Monk Turing.
Daarna overlijden er nog meer personen en  stuiten ze op tal van geheimen.
De sleutel tot die geheimen blijkt te liggen bij de tien jarige hoogbegaafde dochter van Monk Turing.

Ik ben nu over de helft, wel spannend, sla alleen die ingewikkelde forumules en lab en wiskundige termen over is aan mij niet besteed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Els
Admin
Els


Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 10-06-13

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimedi jun 25, 2013 10:14 am

A bone to pick - Charlaine Harris

Aurora "Roe" Teagarden's fortunes change when a deceased acquaintance names her as heir to a rather substantial estate, including money, jewelry, and a house complete with a skull hidden in a window seat. Roe concludes that the elderly women has purposely left her a murder to solve. So she must identify the victim and figure out which one of her new, ordinary-seeming neighbors is a murderer- without putting herself in deadly danger.
Terug naar boven Ga naar beneden
Els
Admin
Els


Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 10-06-13

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimema jun 24, 2013 1:07 am

Real murders - Charlaine Harris

KORTE INHOUD

Though a small town at heart, Lawrenceton, Georgia, has its dark side-and crime buffs. One of whom is librarian Aurora "Roe" Teagarden, a member of the Real Murders Club, which meets once a month to analyze famous cases. It's a harmless pastime-until the night she finds a member killed in a manner that eerily resembles the crime the club was about to discuss. And as other brutal "copycat" killings follow, Roe will have to uncover the person behind the terrifying game, one that casts all the members of Real Murders, herself included, as prime suspects-or potential victims.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stefanie85
Admin
Stefanie85


Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 09-06-13
Leeftijd : 38
Woonplaats : Lede

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimeza jun 15, 2013 9:59 pm

mysterie in het Engels!

Veiled Threats - Deborah Donnelly

She thought she was planning a wedding.
What she got was ... Veiled Threats.

A wedding to die for....

When love is in the air, Carnegie Kincaid is not far behind. A wedding planner who works out of her Seattle houseboat, Carnegie makes magic — usually — with fractious families, brimming brides, and cantankerous caterers to give loving couples the wedding they’ve always wanted. So why is her dream job turning into a perfect nightmare?

It started when Carnegie agreed to plan the wedding of one of Seattle’s most prominent families — who happen to be going through a high-stakes, headline-grabbing legal war. Before she can get her bride-to-be into just the right dress, a murder and a kidnapping plunge Carnegie into a mystery of extortion and violence.

With a shadowy figure stalking her, a rich lawyer wooing her, and an annoying reporter pursuing her, Carnegie is putting all wedding plans on hold. In an explosion of sheer terror, she must hunt down a killer — till death do her part...

Mijn review

1 van de betere mysteries die ik al las in het Engels. Spannend tot op het einde en goed geschreven. Ik wil zeker meer! 4 zeer verdiende sterren.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/groups/Boekenfans/
Els
Admin
Els


Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 10-06-13

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimedo jun 13, 2013 11:49 am

Mum's the word - Kate Collins

Abby Knight is the proud owner of her hometown flower shop, but a new low-cost competitor is killing her profits-and a black SUV just rammed her vintage Corvette in a hit-and-run. She's determined to track down the driver, but when the trail turns deadly, the next flower arrangement might be for her own funeral.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stefanie85
Admin
Stefanie85


Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 09-06-13
Leeftijd : 38
Woonplaats : Lede

Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitimedi jun 11, 2013 9:39 pm

Graag ook korte inhoud vermelden aub
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/groups/Boekenfans/
Gesponsorde inhoud





Wat lees je nu? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat lees je nu?   Wat lees je nu? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat lees je nu?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat lees je nu?
» Wat lees je nu?
» Wat lees je nu?
» Wat lees je nu?
» Wat lees je nu?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Boekenfans  :: Genres :: Thrillers en mysterie-
Ga naar: