Boekenfans
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boekenfans

Ben je even gek van boeken als wij? Dan zit je hier zeker op je plaats !!!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Vicorieus - Kirsti Hadderingh

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Els
Admin
Els


Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 10-06-13

Vicorieus - Kirsti Hadderingh Empty
BerichtOnderwerp: Vicorieus - Kirsti Hadderingh   Vicorieus - Kirsti Hadderingh Icon_minitimema aug 12, 2013 11:25 pm

KORTE INHOUD

Lees en huiver hoe ik compleet ontspoorde. Na mijn scheiding begaf ik me in het oerwoud van datingsites. Wie wil er alleen blijven en hoe komen we aan een nieuwe partner? Moeten we onszelf verkopen? Al snel was ik genezen en trok ik me terug, weg van deze markt. Dit was niet mijn wereldje. Ik kroop in mijn eigen hoofd en schreef wat er had kúnnen gebeuren. Er ontstond een bizar verhaal. Niet mijn waarheid maar wel mijn fantasie. Is het een waarschuwing? Veel verborgen boodschappen gegoten in een dikke laag fictie. Mijn wraak was de verwerking van gedane zaken, vastgelegd in een boek, en zal nimmer een ander pijn doen of schade toebrengen. Geen vicieuze cirkel zal ik in stand houden.

RECENSIES

VERWACHT MIDDEN OKTOBER

GESCHREVEN DOOR Erna Eikhoudt Mijn recensie van het ( gewonnen) boek Victorieus van Kirsti Hadderingh.

Na haar echtscheiding is de ik-figuur, tijdens de kinderloze weken ,eenzaam en neigt naar depressiviteit. Ze wil weer romantiek en passie in haar leven en schrijft zich met diverse profielen in op dating sites. Door haar aanvankelijke naïviteit zijn de ontmoetingen teleurstellend en met Victor is het zelfs een gewelddadige ervaring. Ze besluit zelf het heft in handen te nemen en uiteindelijk wraak te nemen op Victor. Verschillende dates met mannen volgen maar zij dienen slechts als oefening en ze geeft de partners van die mannen de gelegenheid deze wraakgevoelens al dan niet te effectueren.

Virtueel en later in werkelijkheid ontmoet ze Irene een zielsverwant ,waarmee ze samen deze taak verder uitvoert. Ze ontmoeten steeds meer slachtoffers waarvan ze de ogen openen.

Dan ontdekt ze het profiel van een rijke , lieve man. Hier wil ze mee verder en dit delen met Irene. Samen gaan ze naar de date op een groot jacht, helaas blijkt ook deze man anders te zijn dan volgens zijn profiel en dramatische dagen volgen waarbij als positief punt de opbloeiende liefde tussen de ik-figuur en Irene. Ze gaan samen op zoek naar andere vrouwen die slachtoffer geworden zijn van deze man en zijn vrienden, gezamenlijk gaan ze voor de ultieme wraakaktie die anders loopt dan gepland.

Hun leven veranderd Irene en de ik-figuur wonen nog wel samen maar groeien uit elkaar en dan is daar ineens Rose en Victor en neemt een ieders leven een dramatische wending.

Mijn waardering:

Het onderwerp leent is actueel en leent zich voor een boek met veel spanning. Toch ontbreekt de echt spanningsboog in dit boek. De zinnen zijn erg kort en de fases in het leven van de hoofdpersoon worden sprongsgewijs verteld er zijn geen vloeiende overgangen. Er wordt veel gebruik gemaakt van metaforen, stukjes uit liedjes en gedichten en de woordkeus lijkt vaak wat geforceerd (o.a. hij kijkt me meerwaardig aan). De plots en wendingen zijn goed en soms verrassend,maar hadden beter uitgewerkt kunnen worden en het karakter van de hoofdpersoon had meer diepgang kunnen hebben. Nu blijft het wat afstandelijk. Na de een wat saai en aarzelend begin leest het lekker door want je wilt toch weten wat de hoofdpersoon verder onderneemt.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vicorieus - Kirsti Hadderingh
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 3 x Victorieus - Kirsti Hadderingh

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Boekenfans  :: Doe mee en maak kans op :: Recensies-
Ga naar: