KORTE INHOUD :
Natasha Hofman kijkt met weinig plezier terug op haar kinderjaren. Thuis had ze te kampen met een depressieve moeder, op school was ze het mikpunt van spot en pesterijen. Toch vindt Natasha als jonge vrouw haar draai in het leven; ze heeft succes als schrijfster en ontmoet een leuke man. Dan slaat het noodlot toe: Vincent, haar vriend, wordt in zijn eigen huis vermoord. Van de dader ontbreekt elk spoor.
Tot overmaat van ramp wordt Natasha’s vader ernstig ziek. Kort voor zijn overlijden schrijft hij zijn dochter een brief, waarin hij een bekentenis doet die haar hele wereld op zijn kop zet. In haar pogingen om met zichzelf en haar verleden in het reine te komen, doet Natasha opnieuw een schokkende ontdekking, die niet alleen een heel ander licht werpt op gebeurtenissen uit haar jeugd, maar die haar tevens doet beseffen dat ze in groot gevaar verkeert.
In haar tweede thriller De genius voert Yvonne Franssen haar lezers naar een bloedstollende ontknoping.
RECENSIES
GESCHREVEN DOOR ANGELIQUE HAKER
Yvonne Franssen heeft een schrijfstijl die je pakt, het boek leest vlot weg en de flashbacks zijn goed te volgen. In het begin lijkt het alsof je in een roman begint, maar gaandeweg wordt het verhaal steeds beklemmender omdat het steeds duidelijker wordt dat Natasha, bijna obsessief, in de gaten wordt gehouden. Leuke vondst om de gedachtengang van de dader in een ander lettertype te zetten! Al met al een origineel, goed opgebouwd verhaal en ik vond het extra leuk om een gesigneerd exemplaar te ontvangen, bedankt Yvonne Franssen. Ik geef 4 sterren!
GESCHEVEN DOOR SABRINA HAESEVOETS
ik kan me hier helemaal in vinden! Voor mij is een goed boek een boek dat me van bladzijde 1 aanspreekt en me doet verder en verder lezen ook al heb ik er eigenlijk geen tijd voor . Ik ga hier niet meer over het boek zeggen, omdat ik de spanning niet wil doorbreken...... Dus: lezen allemaal!!!!! Ook van mij 4 dikke sterren! Yvonne Franssen, nog eens bedankt voor het leuke berichtje in het boek! En proficiat, prachtig geschreven boek!
GESCHREVEN DOOR ANNE-MARIE DEWACHTER
Het gevoel een roman te lezen had ik dan wel niet, maar ik vond het een supergoede thriller. Spannend en toch ook niet onrealistisch. Dit boek krigjt een dikke vier sterren van me, absoluut. Gisteren op zoek geweest naar haar andere boek, maar blijkbaar uitgeleend in de bib.