Boekenfans
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boekenfans

Ben je even gek van boeken als wij? Dan zit je hier zeker op je plaats !!!

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Coer de boeuf en de Nabuccomoorden - Ignace Dermaux

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Els
Admin
Els

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 10-06-13

Coer de boeuf en de Nabuccomoorden - Ignace Dermaux Empty
BerichtOnderwerp: Coer de boeuf en de Nabuccomoorden - Ignace Dermaux   Coer de boeuf en de Nabuccomoorden - Ignace Dermaux Icon_minitimewo jun 12, 2013 8:14 am

KORTE INHOUD : 

Coeur de boef :
Arthur Doringen verliest zijn vrouw en dochter bij de explosie van een tankstation. Hijzelf ontsnapt ternauwernood aan de dood. Al snel blijkt het om een aanslag te gaan van een onbekende terreurgroep. Verteerd door verdriet probeert hij de draad weer op te pikken. Maar Arthur kan niet leven met de wetenschap dat zijn geliefden zinloos gestorven zijn en koppig gaat hij zelf op onderzoek uit. Tijdens zijn speurtocht ontmoet hij Suzanne Flores, een jonge, avontuurlijke vrouw. Samen raken ze betrokken in een machtsspel waarbij wraak en financieel gewin de boventoon voeren. Een strijd waarbij ecologische en economische belangen lijnrecht tegenover elkaar staan en waarbij de spelers voortdurend worden gemanipuleerd.
Gaandeweg ontdekken ze een geheim dat jarenlang verborgen bleef en hun verdere leven zal veranderen.

De nabuccomoorden :
Na zijn avontuur met Suzanne Flores in het eerste boek 'Cœur de Bœuf' staat Arthur Doringen in 'De Nabucco-moorden' aan het hoofd van de Emilius-holding. Hij wil een nieuwe, frisse wind door die ouderwetse organisatie laten waaien. Geen eenvoudige opdracht want hij dient oude, familiale belangen te verenigen met zijn nieuwe, toekomstgerichte plannen. Tevens probeert hij na het verlies van zijn vrouw en dochtertje zijn leven opnieuw voorzichtig op te bouwen, samen met Suzanne. Met de hem typerende koppigheid en vastberadenheid zet hij door.
In Istanboel wordt op dat moment een bankdirecteur vermoord. Een op het eerste gezicht eerder banaal feit. Totdat de voorzitter van de Raad van Bestuur van de Emilius-holding op gruwelijke wijze aan zijn einde komt.
Ongewild komen Arthur en Suzanne opnieuw terecht in een gevaarlijk machtsspel. Maar deze keer lijkt de vijand onzichtbaar en ongrijpbaar. Koppig graaft Arthur dieper en dieper tot hij beseft hoe machtig en onaantastbaar zijn vijanden zijn...
Opnieuw komen ze terecht in een web van intriges, bedrog, moorden en manipulatie. Deze keer lijken ze echter zelf de speelbal te worden van een krachtmeting tussen machtige spelers. In Europa is immers een hevige strijd aan de gang, waarvan de meeste mensen niet eens het bestaan kennen. Maar de uitkomst ervan zal wel onze geschiedenis en de machtsverhoudingen voor de komende jaren bepalen.

RECENSIES

GESCHREVEN DOOR WENDY BENOY
In het begin vond ik het soms wat moeilijk om alles te kunnen volgen : elk hoofdstuk gaat over een ander personage, speelt zich af in een andere tijd ... ik moest herhaaldelijk terug gaan kijken in welk jaar het vertelde zich nu afspeelde. Maar toch was er telkens iets dat me deed verder lezen, iets dat er spanning en vaart in bracht. Ik was nieuwsgierig hoe al deze personages uiteindelijk samen het verhaal zouden maken. Wat er allemaal voor 'toevalligheden' gebeurden die deze mensen zouden samenbrengen.

Toen de "verklaring" van het hele verhaal begon, werd het ongemeen spannend, ik kon het boek amper wegleggen want wilde echt weten hoe het zou aflopen.

Het boek leest erg vlot en geeft zin in meer. Ik begin dus met veel goesting aan het 2e boek.

Nog een aangename toevalligheid : Amandine is jarig op dezelfde dag als ik !

Dit 2e deel van het misdaadtweeluik leest opnieuw heel vlot en is spannend van begin tot einde. Het boek valt zeker op zichzelf te lezen, maar het is toch leuker, denk ik, als je zoals ik het eerste deel ook gelezen hebt.

Hoewel het fictie is, is het heel realistisch en merk je hier en daar toch verborgen hinten naar de werkelijkheid.

Ik vond het een leuk, spannend tweeluik om te lezen ! En het was een leuke begeleiding van een slapeloze nacht !

GESCHREVEN DOOR LEEN TANT
Het boek leest vlot en vanaf de eerste bladzijde zit je in het verhaal en wil je verder lezen.
Hoewel de spanning in het eerste deel van het tweeluik groter is, wordt ook in dit deel de spanning behouden tot het einde en volgt een onverwachte plot. Persoonlijk vind ik het wel aangenaam dat naast het zoeken naar een moordenaar wordt ingegaan op een actueel thema nl. het nemen van beslissingen door politici i.v.m. traditionele en alternatieve energiebronnen. Tevens komt het overschrijden van de grens van het goed fatsoen en corruptie bij het streven naar winst in ondernemingen aan bod. Ik heb genoten van beide delen van het tweeluik. Het zijn echter geen boeken die mij zo diep geraakt hebben zodat ik me over twintig jaar de titel nog zal herinneren.
Terug naar boven Ga naar beneden

Coer de boeuf en de Nabuccomoorden - Ignace Dermaux
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Boekenfans  :: Doe mee en maak kans op :: Recensies-
Ga naar: