Boekenfans
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boekenfans

Ben je even gek van boeken als wij? Dan zit je hier zeker op je plaats !!!

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

De mythe van Mellifera - Roos Boum

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Stefanie85
Admin
Stefanie85

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 09-06-13
Leeftijd : 39

De mythe van Mellifera - Roos Boum Empty
BerichtOnderwerp: De mythe van Mellifera - Roos Boum   De mythe van Mellifera - Roos Boum Icon_minitimewo jun 12, 2013 8:14 am

KORTE INHOUD :
De honingbij Mellifera is niet van plan binnen zes weken te sterven zoals het hoort. Ze is anders dan de anderen; zíj heeft een naam. Mell weigert op te gaan in de robotachtige massa van haar bijenvolk, waar iedereen vervangbaar is en overtolligen worden vermoord. Ze ontsnapt uit haar zwaarbewaakte stad. Een lugubere stad waar de macabere restanten van ingekapselde doden liggen. Na ontberingen waarbij ze zwaargewond raakt, sticht deze bij met haar lief Nasanov een eigen stad: Conscientia. Ze wordt geteisterd door nachtmerries die altijd eindigen in afgrijselijk sterven. Ze begrijpt dat het haar taak is, de bijen te behoeden voor uitsterven en gaat op zoek naar de in haar dromen beschreven raadselachtige stad...

GESCHREVEN DOOR CHRISTINE DE KNIJF

Eerst dacht ik zo een fantasy-boek is niet mijn stijl maar ik toen ik er in begon te lezen moest ik eerst wennen. Na enkele bladzijden had Roos me mee in haar verhaal. Ik had bijna onmiddellijk sympathie voor de hoofdrolspelers, Mellifera,Apisa,Nasanov...een bijentrio die een nieuwe stad stichten ,Conscientia .Het boek vertelt hun avonturen en leert ons,lezers, ondertussen het leven van de honingbijen beter kennen en begrijpen. Ook de menselijke omgang met het leefmilieu komt aan bod zonder belerend te zijn .Alles past mooi inhet verhaal. Dit is in een boeiende stijl geschreven en neemt je echt mee zodat je blijft lezen.Het boek opzij leggen was moeilijk want ik was zo geïntrigeerd door Mellifera en co dat ik het verdere verloop van hun avontuur wou kennen. Ik ga dit boek een score geven van 8,5/10.Ik vind dit een aanrader voor iedereen die houdt van spannende avonturenboeken met tevens een wijsheid:waarheid erin verweven. Chapeau voor de schrijfster.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/groups/Boekenfans/

De mythe van Mellifera - Roos Boum
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Roos Boum!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Boekenfans  :: Doe mee en maak kans op :: Recensies-
Ga naar: