KORTE INHOUD :
Zwart voor zijn ogen. Schimmige contouren doemen op. Hij hoort een zacht gezoem op de achtergrond. Waar is hij? Voorzichtig draait hij zijn hoofd naar het geluid. Vanuit een apparaat lopen roodgekleurde slangen naar een doorzichtige zak die half gevuld is met rode vloeistof. Bloed? Zijn bloed?
In een Utrechtse discotheek overlijden plotseling twaalf jongeren na het gebruik van de mysterieuze partydrug ELF. Tientallen anderen raken in coma, en hun toestand verslechtert met het uur. In het Academisch Medisch Centrum Midden vecht hematoloog Floor van Schaik voor hun levens. Hun bloed wordt in allerijl geanalyseerd door het commerciele bedrijfje Future Medical Blood dat elders in het gebouw is gevestigd. Floors chef Victor de Kauw lijkt alle vertrouwen in FMB te hebben, en des te minder in haar. Wanner De Kauw probeert Floor op nonactief te stellen, besluit ze ´s nachts in het lab van de Utrechtse bloedbank zelf wat proeven te nemen...
RECENSIES
GESCHREVEN DOOR STEFANIE ROELS
" WOW ", dat was mijn eerste reactie toen ik 'verdieping X' van Kim Moelands dichtsloeg! Ik had al veel positieve dingen gehoord over de boeken van deze dame. Ze stond dus op mijn (veel te lange) to read-lijst! Dankzij Kim zelf kreeg ik dan uiteindelijk de kans om een boek van haar te lezen ... BEDANKT Kim!
Als fan van thrillers van oa Tess Gerritsen, Karin Slaughter, ... wist ik dat dit een boek was voor mij, maar toch ... Een genre dat je ligt kan je ook teleurstellen natuurlijk. Deze niet! Van dit boek heb ik genoten, ik heb het dan ook haast in 1x uitgelezen. De korte hoofdstukken, steeds afwisselend met verschillende personages, houden er de vaart in en bouwen de spanning steeds verder op. Je krijgt puzzelstukjes toegeworpen en toch bij ieder hoofdstuk denk je 'Ben ik wel juist?'. Als een verslaafde (om in de context van het boek te blijven) wil je steeds meer en steeds verder lezen. Eerst om te weten hoe de vork aan de steel zit, later omdat je wil weten of het wel goed komt met iedereen. Ik geef toe, er zit heel wat emoties in, zeker naar het einde! Echt prachtig, een aanrader wat mij betreft. Ik ga zeker de andere boeken ook lezen, want Kim, jij schrijft écht goed!
5 sterren, meer dan verdient!
GESCHREVEN DOOR LEEN DELABARRE
In één woord: WOW!!
Vanaf ik het boek was begonnen, ben ik erin meegesleept en dat is tijdens het volledige boek niet gestopt! De schrijfster kan je onmiddelijk boeien en trekt je mee in het boek, direct vol spanning na de gebeurtenissen op het dansfeest en de daarin steeds slopendere gevolgen!!
Meer kan ik niet zeggen als WOW!
Kim: Super! Ik ben fan!!
Nogmaals bedankt dat ik door je boek te winnen met je schrijfstijl en je boeken mocht kennismaken!
GESCHREVEN DOOR ANNE-MARIE DEWACHTER
Net als haar drie andere boeken een absolute aanrader. Kim staat met gemak naast dames als Marion Pauw, Simone Van der Vlugt, Ineke Dijkzeul en nog een paar andere. Misschien dat ik nog een lichte voorkeur heb voor de boeken die ze over haar ziekte schreef. Het eerste boek las ik in een periode dat ik zelf ook minder leuk nieuws te horen kreeg. Straffe madam, die Kim. Iedereen die graag waargebeurde verhalen leest, de twee eerste boeken van Kim lezen. iedereen die graag thrillers leest, de twee laatste boeken van Kim lezen en wie beide genres graag leest, heeft brood op de plank (enfin boeken), die moet ze gewoon alle vier lezen. Dank Kim!