KORTE INHOUD :
Tijdens een feestje ziet Kathleen een vroegere schoolvriendin weer terug. Deze klampt haar aan wanneer ze ontdekt dat Kathleen psychologe is. Ze vertrouwt Kathleen toe dat haar man Alex al sinds jaren kampt met een angstpsychose die zo’n grote proporties aangenomen heeft dat het haar huwelijk langzaam maar zeker ruïneert. Ze vraagt Kathleen haar en haar man te helpen. Kathleen stemt toe maar al snel blijkt dat ze een hele klus heeft aan deze Alex. Dit is niet de zoveelste midlifecrisis die ze moet behandelen. Iets uit het verleden van Alex domineert zijn leven maar ondanks zijn schreeuw om hulp kan, wil en durft hij Kathleen niet in zijn ziel laten kijken. Wat houdt Alex achter? Waarom is hij zo overbeschermend ten opzichte van zijn dochter? Welk geheim draagt hij mee dat zijn ondergang zou kunnen betekenen? Kathleen ziet de ernst in van de situatie. Als ze Alex wil helpen heeft ze geen tijd te verliezen...
RECENSIES
GESCHREVEN DOOR KELLY DE NEVE
Ik heb gisteren "Laat me los" Van Anja Feliers gelezen. Wat de titel ook beweert, het is ontzettend moeilijk dit boek los te laten en neer te leggen.
Ik beoordeel een boek vaak op de cover, het oog wil ook wat. Deze sprak me enorm aan. De indringende ogen van het model op de foto laten je niet los.
Toen ik dan las dat het boek over afscheid ging, was het een echt must have item!
Al vanaf de eerste pagina merkte ik dat het moeilijk zou worden het boek aan de kant te leggen. De schrijfstijl is aangenaam, niet te ingewikkeld, geen ellenlange zinnen, ook zeer geschikt voor mensen die niet zo vaak lezen dus.
Bij mij was het al een tijd geleden dat ik nog eens effectief een boek uitgelezen had, maar ik merkte al dat dit niet een boek op de 'nog uit te lezen boeken'-stapel zou worden.
De schrijfster bouwt de spanning mooi op, elke keer kom je weer net iets meer te weten over de personages, niet teveel, niet te weinig. Net genoeg om je nieuwsgierig te maken om verder te lezen.
Doordat je alles door de ogen van de verschillende personages leest, begon ik in mijn hoofd het verhaal al mee in elkaar te puzzelen, was ik me echt aan het afvragen hoe dit en dat in elkaar zou zitten. Alsof ik zelf het "mysterie" aan het oplossen was.
Zelfs toen ik de eerste keer het boek neerlegde, was ik er nog mee bezig. "Wat zou dit betekenen", "Hoe zou dat in elkaar zijn?", "Wie zou dat zijn?".
Op dat moment besloot ik, als ik verderlas, dat ik het boek uitlas in één ruk.
En dat deed ik ook. Vooral naar het midden en het einde van het boek toe werd de spanning enorm opgebouwd, werd het een echte pageturner voor mij.
Als lezer ontcijfer je het mysterie al iets sneller dan de personages zelf (deze lezer deed dat toch ), maar toch was de spanning er nog. De vraag hoe Alex zou reageren, wat Kathleen zou doen,...
Het enige dat ik minder vond was het einde **SPOILER ALLERT**
Het einde zelf ga ik uiteraard niet verklappen, maar het is een redelijk open einde... Daar hou ik niet van, tenzij er een vervolg komt. Voor mij moet een verhaal af zijn, want ik sloot het boek met een hele hoop vragen en toch wel een beetje een bang buikgevoel (wat alleen maar wil zeggen dat ik er echt middenin zat). Stiekem hoop ik dat er nog een vervolg op komt, want die verhaal kan gerust nog verder geschreven worden zonder dat het uitgemolken wordt, vind ik persoonlijk.
Op goodreads heb ik het boek 4 sterren gegeven. Ik vond het een meeslepend, makkelijk te lezen boek, maar alleen een beetje jammer dat ik niet van open eindes hou
Ik ga zeker en vast nog boeken van Anja ter hand nemen