KORTE INHOUD :
Vonne Hollmanns wereld stort in als bij haar man Rudi een terminale vorm van kanker wordt geconstateerd. Ze wil hem verzorgen, de tijd die hun rest samen doorbrengen, maar dat wordt haar niet gegund. Rudi leidt een gecompliceerd onderzoek naar een moord in een naburig kasteel, waarin een religieuze commune is gevestigd. Onder de bezielende invloed van charismatisch leider Jesjoea geloven diens volgelingen in een spoedig catastrofaal wereldeinde, maar ook in een nieuw, verlicht leven daarna. En daarbij is een van de leden ook nog eens hun dochter Nadia…
RECENSIES
GESCHREVEN DOOR LINDA MASTWIJK
Ik vond dit een spannende, beklemmende thriller, met aan het einde nog een verrassende wending !!Een thriller zoals ik van Corine gewend was, krijgt van mij een dikke 4 sterren !
GESCHREVEN DOOR ANNEKE KNIP
Hoewel ik fan ben van de boeken van Corine Hartman heb ik toch wat moeite gehad om in dit verhaal te komen. Het eerste boek wat ik las van haar " Als de dood" sprak mij qua thema bv veel meer aan. Ik zat toen onmiddelijk in het verhaal en het las heel makkelijk en snel. Dat is echter een heel ander geval met "Stormvloed". Het verhaal speelt zich af in een religieuze commune in een kasteel en in combinatie met de horror-achtige moorden, een aan terminale kanker lijdende rechercheur doet het regelmatig wat onwaarschijnlijk aan. Maar uiteraard kunnen smaken verschillen. Ik kwam niet goed in het verhaal en tegen het einde van het boek begon ik zelf bladzijden over te slaan, jammer. Nogmaals; ik raad iedereen aan om de boeken van Corine Hartman te lezen, maar dan niet dit boek.
GESCHREVEN DOOR ANNE MARIE DE WACHTER
Ik vond dit zeker een verrassende thriller, een beetje scherper dan we gewoon zijn van Corine Hartman. maar zit prima in elkaar, je raast er als het ware doorheen. Ik blijf een grote fan van deze dame.