KORTE INHOUD :
Hun Italiaanse droom wordt een nachtmerrie...
Tekstschrijver Wessel houdt van zijn werk, maar meer nog van la dolce vita. Met zijn vriendin Sanne koopt hij een huis nabij Napels. Als de verbouwing klaar is, opdrachten uitblijven en het geld opraakt, gaat hij in op een lucratief aanbod van hun huurder Giorgio: twee Nederlandse zakenmannen begeleiden die naar Napels komen. Welke deal moet er eigenlijk worden gesloten? Is Giorgio wel wie hij zegt dat hij is? Wessel raakt verstrikt in de maffia. Dit keer móét hij zijn deadline halen...
RECENSIES
GESCHREVEN DOOR STEFANIE ROELS
Bloedgeld, het debuut van Edward Hendriks, neemt je meteen mee naar het zonnig Italië. Het vertelt een verhaal van een koppeltje die immigreerde om zo hun droom waar te maken. Een droom waar ze niet echt in slagen om deze te verwezenlijken. Tot halverwege het boek leer je de personages kennen, met hier en daar iets over hun verleden, kleine puzzelstukjes als het ware. Ondanks de vlotte schrijfstijl en het feit dat je wordt meegezogen in het verhaal gebeurd er niet meteen iets thrillerwaardig. Pas halverwege komt de actie er in en wordt het spannend. Want wie is wie nu werkelijk? Wat gebeurde er nu echt, zowel vroeger als in het heden? En hoe heeft dit allemaal een effect op het nu? Je wordt echt meegesleept door de schrijfstijl en het verhaal. De ontknoping, had ik echt niet zien aankomen. Het begin, de proloog, van het boek sluit mooi aan met dit verbijsterende einde. De cirkel is rond, de schulden als het ware vereffend.
Een waardig debuut van Edward Hendriks, een terechte ontdekking van de lezers op TenPages.com! De 4 sterren meer dan waardig!
GESCHREVEN DOOR LYNDSEY DEWAELE
ik vond hem goed Soms kun je van die boeken hebben waar je zit te wachten op het moment waar het spannend gaat worden. Hier vond ik dat absoluut niet. Al van vrij in het begin voel je een zekere spanning en wil je verder lezen om te weten hoe het verder gaat. De spanning blijft ook verder behouden door het boek. Telkens als ik dacht dat ik nu wel door had hoe alles in elkaar zat, kwam er nog een verrassende wending Edward H.M. Hendriks: Laat een volgend boek maar komen. Die wil ik zeker ook lezen