Boekenfans
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boekenfans

Ben je even gek van boeken als wij? Dan zit je hier zeker op je plaats !!!

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Mijn dubbelleven - Inge Sleegers

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Stefanie85
Admin
Stefanie85

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 09-06-13
Leeftijd : 39

Mijn dubbelleven - Inge Sleegers Empty
BerichtOnderwerp: Mijn dubbelleven - Inge Sleegers   Mijn dubbelleven - Inge Sleegers Icon_minitimewo jun 12, 2013 7:46 am

KORTE INHOUD :
Elaine is net zeventien geworden, en woont samen met haar ouders in een rustig plattelandsdorpje. Ze beleeft haar eerste grote liefde wanneer ze Dirk ontmoet. Dirk betekent alles voor haar, en ze is ervan overtuigd dat dit voor altijd is. ‘s Nachts wordt Elaine echter geplaagd door mysterieuze dromen, die haar meenemen naar een negentiende-eeuws domein. Hierin speelt ze de rol van een adellijke jongedame, die wordt gedwongen in een verstandshuwelijk met een graaf die haar vader kan zijn. Ze wordt echter waanzinnig verliefd op zijn zoon Cedric. De twee beginnen een stormachtige relatie, die uiteraard niet zonder gevolgen kan blijven… Elaine beschouwt de dromen aanvankelijk als pure verzinsels. Maar wat zal ze doen wanneer Cedric vandaag opnieuw haar pad kruist?

GESCHREVEN DOOR STEFANIE ROELS

een aanrader voor tieners of mensen die graag eens een 'young adult' verslinden! Zeer vlot geschreven en het zet aan om door te lezen. Wie denkt 'ik lees vlug een paar pagina's', gaat het moeilijk hebben . Je wil immers meer te weten komen over Elaine en co ...
Bedankt Inge dat ik jouw boek mocht ontvangen, ik heb er van genoten!

GESCHREVEN DOOR JANA PROVOOST

'Mijn dubbelleven' heeft als basis een zeer sterk concept: eeuwige liefde. Iedereen heeft zich wel eens wat afgevraagd over 'eerdere levens' en iedereen heeft ook wel al eens nagedacht over eeuwige liefde. Inge Sleegers heeft met Mijn dubbelleven een goeie start genomen als beginnend auteur. Ik was benieuwd, gezien het boek uitgegeven is in eigen beheer...

De korte inhoud sprak me voor de volle honderd procent aan! Ja, dit is 'totally' mijn smaak! Onmogelijke liefde, geschiedenis, moderne personages,... Zoals Stefanie hierboven al vermeldde is het moeilijk om dit boek weg te leggen. Je vraagt je de hele tijd af wat Elaine, het hoofdpersonage, zal doen. Wat haar keuzes zullen zijn en vooral... hoe loopt het af?

Het is misschien wat bijna-beroepsmisvorming, maar ik kon het niet laten pen en papier bij de hand te nemen tijdens het lezen van dit boek. Zoals in elke eerste druk zitten er typfoutjes, onzorgvuldigheden en dergelijke in. Jammer, maar ik vond ook spellingsfouten. Ik ben er zeker van dat deze allemaal verdwenen zullen zijn in een volgende druk, want het boek is zeker meerdere drukken waard! Wat ik een klein beetje storend vond, waren de vele '...' , '!!!!!' en '!?' (wat een onmogelijke zin :p).

Nog even kort over de schrijfstijl: de karakters zijn redelijk cliché maar daar hou ik wel van bij romannetjes . Verder lijkt Elaine wel enige groei door te maken tijdens het verhaal, wat wel fijn is. Héél leuk dat er ook even geswitcht wordt naar het standpunt van Cedric (anders wordt verteld door Elaines gekleurde bril). Je merkt duidelijk dat Inge een Vlaamse is door de typisch Vlaamse uitdrukkingen en woorden, toch valt ook op dat ze dit enigszins wil tegengaan door Hollands-Nederlandse zinsneden er tussen in te gooien.

Inge, héél erg bedankt om jouw debuut met ons te delen. Het was een leuke tussendoor tijdens mijn studiepauzes en net voor het slapengaan.

GESCHREVEN DOOR WENDY VAN CAUWENBERGH

Ik heb 'Mijn Dubbelleven' met plezier gelezen. In het begin dacht ik van het is precies toch niks voor mij. Maar na de eerste 10pagina's was ik compleet verkocht. Ik vond het super en ik wou dan ook de afloop van het verhaal weten. Ik kon het dus niet laten om even vlug te kijken wie ze zou kiezen en dan heb ik toch wel met nog evenveel spanning de rest van het boek gelezen. Ik werd helemaal in het verhaal ingezogen. Inge Sleegers, ik vond het prachtig en heb er zeker geen spijt van dat ik het boek gekocht heb. Ik kijk eigenlijk al uit naar nieuwe boeken van jou!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/groups/Boekenfans/

Mijn dubbelleven - Inge Sleegers
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» mijn naam is monique

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Boekenfans  :: Doe mee en maak kans op :: Recensies-
Ga naar: