In de laatste zomer van hun lagereschooltijd spelen de vrienden Jonas, Nils, Ron, Daniël en Juul in de grotten van het Savelsbos. Volgend jaar zal alles anders zijn, en zal de club uitwaaieren naar verschillende scholen. Hun toekomst moet nog beginnen. Maar dan verdwijnt de mooie, opstandige Juul spoorloos. De vrienden zagen haar voor het laatst in de mergelgrot. Voor ze het beseffen ligt alle schuld bij hen en worden ze veroordeeld voor het incident.
Tien jaar later komt de verdwijning opnieuw in de media. De jongens besluiten weer bij elkaar te komen om voor eens en altijd de waarheid over die noodlottige dag aan het licht te brengen. Maar de vriendschap is veranderd en hun herinneringen lijken allemaal een andere waarheid te belichten.
RECENSIES
GESCHREVEN DOOR ANNE MARIE DEWACHTER
Uit....... wow... echt wel bijzonder
Was een goed boek, zeker als je bedenkt dat het een debuut was. De moeite meer dan waard. Het is een spannend verhaal, thriller zou ik het niet noemen.
GESCHREVEN DOOR KIM CEULEMANS
Echt een super boek, in het begin dacht ik nog van: oh nee, totaal niet mijn stijl, maar eens het eerste hoofdstuk uit was, wou ik alleen maar verderlezen, tis echt vlotjes geschreven en tis heel meeslepend. Verhaal over vroeger en nu: over wat er 10 jaar geleden is gebeurd en hoe iedereen er nu mee omgaat, ze proberen de waarheid te achterhalen. Het is echt spannend tot het einde, en heel verrassend ook! Bedankt voor het boek! Echt een aanrader voor iedereen
GESCHREVEN DOOR iNGRID VAN DER AUWERMEULEN :
Super !!!
GESCHREVEN DOOR CHRISTINE DE KNIJF
Deze is uit ondertussen...Ik vond hem niet wow maar best wel te genieten,. Akkoord met Anne-Marie ;eerder een psychologisch misdaadverhaal. Toch maar aan raden..
GESCHREVEN DOOR CHARMAINE VAN HECK-TOWNSEND
Een ontzettende spannende boek, het leest heel vlot en je wilt al meteen vanaf het het begin weten wie de dader is en je gaat zelf bedenken wie het gedaan kan hebben en dan denk je het te weten en dan is het plotseling heel anders. Het is een verhaallijn die twee verhalen vertelt dus nu en vroeger, normaal niet mijn stijl maar met deze boek totaal geen probleem gehad. Ik ga dan ook zeker meer boeken van Dennis Rijnvis lezen. Absolute aanrader